Jak na e-mailovou šablonu, která prodává

Šablona má v e-mail marketingu zásadní roli. Jakmile zafunguje předmět a uživatel e-mail otevře, na řadu přijde obsah. V dnešním newsletteru se podíváme na to, jak postavit funkční šablonu, která vydělává.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

Hned na začátek, žádné kódování šablony v HTML. Tato příprava je dnes opravdu přežitek. Dnešní nástroje na e-mail marketing mají tzv. Drag&Drop editor šablon, kde můžete jednoduchým způsobem přetahovat bloky, jako jsou nadpis, text, obrázek, tlačítko a cokoli, s čím se u e-mailů setkáváme.

Spousta nástrojů má také předpřipravené šablony. Nebo se pro přípravu můžete inspirovat na internetu anebo se podívejte na databází newsletterů značek z celého světa na milled.com.

Pokud chcete mít tedy funkční a fungující šablonu, zaměřte se tyto body:

Layout

Layout šablony si představte jako jednoduchou tabulku, která se skládá ze sloupců a v těch sloupcích jsou buňky. Buňky plníte např. textem nebo obrázkem.

Layout můžeme rozdělit na 2 typy:

  • jednosloupcový
  • vícesloupcový

Doporučuji vyzkoušet obě možnosti, obsah e-mailu navíc můžete i jednoduše A/B testovat.

Email marketing - layout newsletterových šablon

Struktura

Jednoduchá a čistá struktura pomáhá uživateli rychle číst a pochopit e-mail. Použijte barvy, oddělovače a whitespace (rozestupy). A myslete na mobilní zařízení!

Využití různých velikostí fontů pro H1, H2, H3 pomáhá uživateli vytvářet optické kotvy a nacházet rychle relevantní informace.

Email marketing a struktura emailových šablon

Typografie

E-mail není Word dokument ani webová stránka, většinou nástroje omezují množství fontů na základní minimum “bezpečných fontů” z rodiny serif a sant-serif.

  • Minimální velikost fontu 14 px
  • Ideální je zarovnání odstavce, který má více jak 3 řádky doleva
  • Výška řádku odstavce 1.5 – 2

Nedávejte malé texty do obrázků, vaši zákazníci vám poděkují.

Obrázky

Obrázky jsou v e-mailu velmi důležité, pomáhají vytvářet optické kotvy, rozdělovat sdělení a více zaujmou uživatele.

  • Pro statické obrázky, bannery používejte formát JPG nebo PNG s šířkou min 600px
  • Všechny obrázky v e-mailu by neměly být dohromady větší než 2MB
  • Vyzkoušejte GIFy
  • Použijte nástroje na kompresi obrázků (TinyJPG.com)
  • Využijte ikony např. pro benefity

Mobile first

Možná z mobilu nenakoupí, ale e-mail si na něm pravděpodobně otevřou. Z průzkumu spol. Adestra v r. 2019 vyšlo, že až 60 % e-mailů se otevře na mobilu.

Při mobile-friendly e-mailu myslete na:

  • jednoduchý layout – ideálně jednosloupcový
  • čitelnost – velikosti písma textu min. 14px
  • dostatečná velikost obrázků (600px na šířku)
  • vyvarujte se používání textu přímo v obrázcích
  • KONTROLUJTE – pošlete si náhled a podívejte se na mobilu!
Email marketing - jak na mobbile firs design

Dark mode

Tmavé prostředí je dnes součástí většiny zařízení a aplikací. Každá aplikace a zařízení se trochu liší v tom, jak e-mail zobrazují. Doporučuji e-maily před odesláním otestovat na mobilním zařízení se zapnutým tmavým režimem.

  • nepoužívejte průhledné pozadí u loga nebo jiných grafických prvků
  • přidejte tzv. overlay – bílé obtažení loga nebo grafického prvku
  • vyvarujte se použití černé barvy pro ikony, CTA nebo grafické prvky
Email marketing používání dark mode

First fold

Je jinými slovy oblast, která se zobrazí hned jako první, když někdo e-mail otevře. Tato oblast je jiná na mobilu a na PC. Doporučuji se podívat, jak se e-mail zobrazuje na jednotlivých zařízeních.

Ideálně by ve first fold mělo být:

  • Nadpis – hook
  • CTA (call-to-action)
  • banner – obrázek
Email marketing využití First Fold

Vyzkoušejte tipy v dalším e-mailu a dejte mi vědět.

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.