éma dnešního newsletteru je takový detail, který prokazatelně zvedá výkon vašeho e-mailingu a přesto je jeho potenciál velmi často nenaplněný, řeč bude o preview textu:
- Co to je preview text
- Proč je důležitý
- Jak napsat skvělý preview text
- A také se koukneme na konkrétní ukázky
Co je to preview text
Preview text, subheader nebo někdy preheader je text, který se zobrazuje hned za předmětem e-mailové zprávy ve schránce prohlížené pošty, to znamená, že ho příjemce vidí ještě předtím, než e-mail otevře.
Tento krátký text může být snadno upraven tak, aby zlepšil zapojení příjemců. Většina nástrojů na rozesílku marketingových e-mailů (ESP) umožňuje upravit náhledový text pro každou kampaň.
Až překvapivě často můžete hned za předmětem narazit na text „Zobrazit newsletter v prohlížeči“ nebo něco podobného. Je to z toho důvodu, že odesílatel e-mailu má v šabloně zpráv tento text jako úplně první obsah.
Z velkého průzkumu sedmi miliard odeslaných e-mailů v roce 2022 společnosti GetResponse dokonce vyšlo, že pouze 34 % e-mailů používá preview text. To je skvělá příležitost pro vás, tak ji nepropásněte a tento prostor využijte pro originální rozšíření předmětu.

Proč je to důležité?
Psaní efektivního náhledového textu je zásadní, protože slouží jako rozšíření předmětu e-mailu, poskytuje další kontext a láká příjemce k otevření e-mailu. Náhledový text pomáhá zlepšit míru otevření tím, že vzbuzuje zvědavost a nabízí náhled na obsah e-mailu. Zlepšuje také uživatelský zážitek tím, že shrnuje klíčové sdělení e-mailu, což zvyšuje pravděpodobnost, že bude e-mail přečten a příjemce na něj bude reagovat. Dobře napsaný preview text může významně ovlivnit úspěch e-mailové kampaně.
Pro vás je preview text dalších 90 a více znaků. Tento text se také zobrazuje u každého prohlížeče a zařízení jinak, které zvedají open-rate vašich e-mailů.
Celosvětově se míra otevření (open-rate) newsletterů pohybuje okolo 18 %. Poměrně nízké číslo je způsobeno do jisté míry tím, jak jsou uživatelé e-maily zahlceni. To je další důvod navíc, proč byste se měli snažit, aby vaše e-maily vystupovaly z řady.
Tipy pro efektivní psaní preview textu
- Ujistěte se, že náhledový text je stručný a přidává hodnotu k předmětu e-mailu.
- Znění předmětu rozšiřujte, neopakujte!
- Vyzkoušejte použít personalizaci v preview textu
- Přizpůsobte náhledový text jednotlivým segmentům, aby se zvýšilo jejich zapojení.
- Kontrolujte náhledový text, aby se zobrazoval správně na různých e-mailových klientech a zařízeních
- Zkuste použít emoji, ale nepřehánějte to pokud už je v předmětu
- Když A/B testujete předmět, nezapomeňte tomu přizpůsobit i preview text tak, aby dával smysl pro obě verze předmětu
- Preview text nezapomeň ukončit tečkou, otazníkem, vykřičníkem nebo emoji
A jak může taková kombinace předmětu a preview textu vypadat?
Předmět: O tuhle nabídku nechceš přijít 🔥
Preview text: Dnes máš poslední možnost využít unikátní slevy.
Předmět: Objevte tajemství úspěšného marketingu
Preview text: “Získejte zdarma e-book plný strategií, které vám pomohou zvýšit prodeje.
Předmět: Udělejte svůj domov útulnějším 🏡
Preview text: Inspirace a tipy na dekorace, které si zamilujete.
Předmět: Vaše léto plné zábavy začíná zde
Preview text: Objevte nejlepší destinace a aktivity na letní dovolenou.
🙏 prosím, nezapomeňte ve svém dalším newsletteru na preview text, vyzkoušejte tipy a dejte mi vědět, když budete sledovat vyšší open-rate.