Apple představil novinku s příchodem nového operačního systému iOS 18. Po vzoru Gmailu přidá do aplikace Apple Mail záložky pro kategorizaci pošty na:
- Primary
- Transactions
- Promotions
- Updates

A jak by to mělo fungovat?
Aplikace Mail rozdělí e-maily do různých kategorií. Kritické e-maily, jako jsou potvrzení letů a aktualizace schůzek, budou prioritně zařazeny na kartu Primární. Naopak marketingové e-maily a newslettery budou přesměrovány na kartu Propagace.
Systém je navržen tak, aby uživatelům pomohl rychle najít důležité informace a efektivněji spravovat jejich doručenou poštu.
Funkci využijí především uživatelé, kteří tak získají přehlednější a uživatelsky přívětivější e-mail. Vylepšené uživatelské prostředí může zvýšit míru otevření a míru prokliků, z čehož mohou nakonec těžit i obchodní sdělení.
Důraz je kladen na uživatelskou zkušenost. Apple se pravděpodobně poučil z úspěchu populárních aplikací, jako jsou Gmail a Outlook, a snaží se vyhovět jejich standardům.
Jejich cílem je pravděpodobně snížit zahlcení doručené pošty a usnadnit uživatelům vyhledávání a prioritizaci e-mailů.
Jak bude automatické řazení fungovat se dozvíme zhruba během září, kdy se má novinka začít objevovat.
Jaký bude vliv na výkon e-mail marketingu?
Podle společnosti GetResponse to připomíná rok 2013, kdy Gmail zavedl kategorizace do svých aplikací (a uživatelů Gmailů bude pravděpodobně více než Apple Mail) a marketéři se báli o výsledky e-mail marketingu. Nakonec ze začátku opravdu pozorovali snížení míry otevření, vliv na konverze nikoli a nakonec i míra otevření se zlepšila.

Kolik lidí používá Apple Mail ve vaší databáze asi nejlépe zjistíte ze statistik svých rozesílek newsletterů v nástroji na e-mailing.
A jak se připravit?
- Kvalitní databáze – sbírat kontakty s double opt-in, vyhnout se spamovým spouštěčům, starat se o svou databázi a mít akviziční strategii pro její růst
- Reputace odesílatele – nastavené všechny potřebné DNS záznamy: SPF, DKIM a DMARC
- Kvalitní obsah – posílat relevantní a kvalitní obsah, o který má vaše publikum zájem
A jaký je váš názor na vliv záložek u Apple Mail aplikace na e-mail marketing?