Apple Mail a kategorizace pošty v novém iOS 18

Sledujete novinky, které představuje každoročně společnost Apple? Kromě nových modelů svých zařízení také každoročně představují i novou verzi operačního systému. Stejně je tomu i letos a já bych rád vypíchl jednu konkrétní novinku, na kterou se můžeme těšit a která se týká e-mail marketingu.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

Apple představil novinku s příchodem nového operačního systému iOS 18. Po vzoru Gmailu přidá do aplikace Apple Mail záložky pro kategorizaci pošty na:

  • Primary
  • Transactions
  • Promotions
  • Updates
Apple Mail a kategorizace pošty v novém iOS 18

A jak by to mělo fungovat?

Aplikace Mail rozdělí e-maily do různých kategorií. Kritické e-maily, jako jsou potvrzení letů a aktualizace schůzek, budou prioritně zařazeny na kartu Primární. Naopak marketingové e-maily a newslettery budou přesměrovány na kartu Propagace.

Systém je navržen tak, aby uživatelům pomohl rychle najít důležité informace a efektivněji spravovat jejich doručenou poštu.

Funkci využijí především uživatelé, kteří tak získají přehlednější a uživatelsky přívětivější e-mail. Vylepšené uživatelské prostředí může zvýšit míru otevření a míru prokliků, z čehož mohou nakonec těžit i obchodní sdělení.

Důraz je kladen na uživatelskou zkušenost. Apple se pravděpodobně poučil z úspěchu populárních aplikací, jako jsou Gmail a Outlook, a snaží se vyhovět jejich standardům.

Jejich cílem je pravděpodobně snížit zahlcení doručené pošty a usnadnit uživatelům vyhledávání a prioritizaci e-mailů.

Jak bude automatické řazení fungovat se dozvíme zhruba během září, kdy se má novinka začít objevovat.

 

Jaký bude vliv na výkon e-mail marketingu?

Podle společnosti GetResponse to připomíná rok 2013, kdy Gmail zavedl kategorizace do svých aplikací (a uživatelů Gmailů bude pravděpodobně více než Apple Mail) a marketéři se báli o výsledky e-mail marketingu. Nakonec ze začátku opravdu pozorovali snížení míry otevření, vliv na konverze nikoli a nakonec i míra otevření se zlepšila.

Apple Mail a kategorizace pošty v novém iOS 18

Kolik lidí používá Apple Mail ve vaší databáze asi nejlépe zjistíte ze statistik svých rozesílek newsletterů v nástroji na e-mailing.

A jak se připravit?

  1. Kvalitní databáze – sbírat kontakty s double opt-in, vyhnout se spamovým spouštěčům, starat se o svou databázi a mít akviziční strategii pro její růst
  2. Reputace odesílatele – nastavené všechny potřebné DNS záznamy: SPF, DKIM a DMARC
  3. Kvalitní obsah – posílat relevantní a kvalitní obsah, o který má vaše publikum zájem

A jaký je váš názor na vliv záložek u Apple Mail aplikace na e-mail marketing?

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.