V dnešním newsletteru se podíváme, jaké máte možnosti a co získáte, pokud nechcete do takového nástroje vložit ani korunu 💸
Ano, pár jich pořád je a já jich pro vás vybral 8.
Co by vás mělo zajímat u nástrojů na e-mail marketing?
- Kolik mohu mít kontaktů v databázi
- Kolik mohu posílat e-mailů měsíčně
- Ja se mi pracuje s nástrojem na tvorbu šablon
- Jaké další funkce mohu využít? Jako jsou formuláře, landing pages, automatizace, segmentace, atp.
- A také nastavení DKIM pro lepší doručitelnost, spam test, design test v různých e-mailových klientech
- Statistiky kampaní
- Support, když budete s něčím potřebovat pomoc
- Integrace na další nástroje jako je třeba WordPress
A s jakými nástroji lze posílat marketingové e-maily zdarma?
Nejdřív se podíváme na globální nástroje na rozesílání e-mailů a úplně dole pak najdete české nástroje na rozesílku newsletterů zdarma. Tak pojďme na to.
MailerLite

Jeden z nejjednodušších nástrojů na e-mail marketing na trhu. Je zaměřený na jednoduchost a funkčnost, ale možná překvapí i dodatečnými funkcemi jako jsou formuláře, tvůrce landing page a marketingová automatizace. Jejich doživotní přístup zdarma vám dává přístup skoro ke všem funkcím. MailerLite je velmi intuitivní a newslettery v něm zvládne poskládat opravdu i velký začátečník. Navíc i zdarma můžete spustit jednu automatickou kampaň a jednu Landing page.
Kolik mohu mít kontaktů a kolik mohu poslat e-mailů zdarma:
- můžete mít až 1 000 kontaktů a poslat 12.000 e-mailů měsíčně
Pro koho je MailerLite určený?
Celkově mi přijde nástroj jednoduchý a přehledný. Ideální bude pro malé podnikatele a začínající brandy, které hledají jednoduchý nástroj na posílání newsletterů a nechtějí investovat nebo mají omezený budget.
Sender

Jednoduché rozhraní nástroje a intuitivní design dělají ze Seder jeden z nejjednodušších nástrojů na e-mail marketing na ovládání, který můžete na trhu najít. K rozesílce newsletterů zdarma získáváte i několik užitečných funkcí, jako jsou automatizace, push notifikace nebo formuláře.
Kolik mohu mít kontaktů a kolik mohu poslat e-mailů zdarma:
- můžete mít až 2.500 kontaktů můžete poslat až 15.000 e-mailů měsíčně
Pro koho je Sender určený?
Pokud hledáte opravdu jednoduchý nástroj pro své newslettery s užitečnými funkcemi, Sender by mohl být vaše volba.
Moosend

Velmi zábavný branding nástroje a celkově hezky propracované UX se kterým se vám bude dobře pracovat a rychle se s ním sžijete. V tarifu zdarma dostanete celkem zajímavé funkce, které ostatní nástroje omezují, jako je A/B testování, 40 předpřipravených šablon, automatizace, testování spamu.
Kolik mohu mít kontaktů a kolik mohu poslat e-mailů zdarma:
- Můžete mít 1 000 kontaktů, ale můžete poslat kolik e-mailů chcete měsíčně
Pro koho je Moosend určený?
Pokud zatím máte málo příjemců, nebo žádné, určitě by vás mohl tento nástroj bavit a navíc získáte pokročilé funkce.
Mailchimp

MailChimp se mi zdá jako jeden z nejoblíbenějších nástrojů e-mail marketingu pro všechny začínající společnosti. Sám jsem v minulosti vždy sáhl po tomto nástroji, pokud jsem potřeboval jednoduché napojení na WordPress a další platformy, formuláře nebo základní rozesílku newsletterů.
MailChimp je hravý a celkově už je to robustnější nástroj, díky velké oblibě se mu podařilo vyrůst a z MailChimpu se stala All-in-one marketingová platforma, která vám v placených tarifech nabízí opravdu velké množství funkcí.
Mailchimp zdarma vám nabízí nejen databázi a rozesílku e-mailů, ale také jednokrokové automatizace, formuláře, landing pages, správu databáze nebo několik připravených šablon.
Kolik mohu mít kontaktů a kolik mohu poslat e-mailů zdarma:
- Můžete mít až 2 000 kontaktů a poslat můžete 10.000 e-mailů měsíčně. Připravte se také na branding Mailchimpu v patičce
Pro koho je Mailchimp určený?
Pro všechny marketéry a obchodníky, kteří chtějí posílat hezké e-maily ve větších objemech měsíčně. Pokud přejdete na placený tarif, tak dle mého názoru už dávno neplatí, že MailChimp je levný nástroj a pokud chcete ušetřit, spíš sáhnete po jiných nástrojích.
GetResponse

Nedávno i GetResponse zařadil do nabídky tarif zdarma. GetResponse má v nabídce velice zajímavé funkce jako jsou integrované webináře, sales funnely a pokročilou marketingovou automatizaci. Součástí free tarifu je přes 500 šablon, které si můžete snadno upravovat.
Tarif zdarma je však celkem limitovaný, jak počtem kontaktů tak i počtem e-mailů a ostatními funkcemi, které jsou v podstatě všechny zahrnuty až v placených tarifech.
Kolik mohu mít kontaktů a kolik mohu poslat e-mailů zdarma:
- Můžete mít pouze 500 kontaktů a můžete poslat neomezeně e-mailů měsíčně
Pro koho je GetResponse určený?
Ideální pro malé brandy, které si mohou postavit jednoduchý web a spojit to s e-mail marketingem. Případně pro podnikatele, kteří chtějí rychle růst a brzy přejít na placený tarif.
HubSpot

HubSpot má dlouhodobě hodně zajímavý svůj bezplatný režim a to hlavně díky robustnímu CRM zdarma, které můžete používat bez limitu až do 1.000.000 kontaktů. Marketingový Hub už je celkem omezený, ale na začátek rozjíždějícího se projektu to může být ideální. Můžete používat formuláře, nastavit si na ně automatické jednokrokové odpovědi a začít i s malou rozesílkou newsletterů.
Co se týče e-mail marketingu, je škoda, že zde není více předpřipravených šablon, v režimu zdarma si nemůžete importovat ani své vlastní šablony. Také není možné si nastavit ověření odesílací domény DKIM. A/B testování nebo automatizace také nejsou součástí tarifu zdarma.
Kolik mohu mít kontaktů a kolik mohu poslat e-mailů zdarma:
- S HubSpotem můžete mít v databázi milion kontaktů a můžete poslat 2.000 e-mailů měsíčně. Součástí e-mailů je i branding v patičce.
Pro koho je HubSpot určený?
Pro všechny podnikatele a společnosti, které hlavně ocení robustní CRM systém, který si můžete přizpůsobit tak, jak potřebujete. Pokud plánujete růst a chcete mít všechno (CRM, marketing, obchod, support, live-chat, formuláře, landing pages) pod jednou střechou. Pak je Pro vás HubSpot tou pravou volbou.
AWeber

Více jak 20 let na trhu z AWeber dělá opravdového specialistu na e-mail marketing. Jejich bezplatný tarif zahrnuje zajímavé funkce jako přístup celé databázi mobile-friendly šablon pro newslettery a landing pages, neomezený počet uživatelů nebo automatizace.
Kolik mohu mít kontaktů a kolik mohu poslat e-mailů zdarma?
- Můžete mít 500 kontaktů a můžete poslat 3.000 e-mailů měsíčně, můžete mít pouze jeden list a e-maily obsahují branding
Pro koho je AWeber určený?
Pokud máte velmi malou databázi, nebo žádnou a chcete ověřenou službu, kde si můžete vyzkoušet i automatizace, nebo si vybírat z velké databáze připravených šablon newsletterů.
Ecomail

Jeden z mála českých nástrojů, který alespoň nějakou bezplatnou variantu pro e-mail marketing nabízí. Ecomail má jednoduché, čisté a přehledné prostředí, ve kterém se rychle zorientujete.
Silnou stránkou Ecomailu je designer šablon, se kterým se vám bude skvěle pracovat a stavět si bez větších potíží i složitější šablony, nebo se můžete inspirovat z 140 předpřipravených šablon rozdělené podle témat, odvětví nebo příležitosti. Pokud jste zvyklý na vlastní šablony můžete je také importovat, nebo vytvořené exportovat.
V tarifu Ecomailu zdarma si můžete vyzkoušet všechny jeho funkce jako jsou automatizace, vytváření segmentů, formuláře, skloňování jmen, české svátky, personalizaci a prostě vše, co nástroj nabízí. Nicméně budete velmi omezeni možností rozesílky, v porovnání s nástroji výše je to opravdu málo a reálně na posílání newsletterů vám to nebude stačit a budete muset sáhnout velmi brzy po placeném režimu.
Kolik mohu mít kontaktů a kolik mohu poslat e-mailů zdarma:
- můžete mít až 200 kontaktů a odeslat 200 e-mailů měsíčně
Pro koho je Ecomail určený?
Pokud nutně potřebujete český nástroj na emailing s českým prostředím a funkcemi skloňování a svátky. Účet zdarma je ale opravdu více na vyzkoušení, než na reálné používání. Může se také hodit, pokud začínáte a chcete mít hned nastavené automatické kampaně, tam by vám 200 e-mailů měsíčně mohlo na začátek stačit.
Zde přehled českých e-mailových nástrojů, které můžete používat zdarma končí. Pro širší přehled doplním:
- Smartemailing – trial verze pouze 14 dni zdarma
- Mailkit – nenabízí žádnou variantu zdarma, pouze demo pro vyzkoušení
- Targito – nenabízí žádný veřejný tarif zdarma
Je možné, že nástrojů, které jde začít používat zdarma, je více a každý má své plusy a mínusy. Nic to nemění na tom, že pokud to s e-mailingem myslíte vážně, nějaká základní investice (většinou podle velikosti databáze) není na škodu, přece jen je e-mail marketingový kanál s jednou z nejlepším návratností.
Důležité je začít!