V dnešním newsletteru přicházím s rychlými tipy k e-mail marketingu, které bych si přál znát před 13 lety, když jsem začínal v ecommerce a po večerech jsem se učil marketing tím složitým a pomalým způsobem a všechno jsem sám zkoušel.
Inspirujte se a zlepšete svůj e-mailing ještě dnes 💌
1/ Budování databáze
- Začít budovat databázi ode dne jedna je základ
2/ Velká databáze = velký obrat
- Není to tak vždycky, je třeba sledovat aktivní kontakty a pracovat se segmenty nakupujících a nenakupujících
3/ Prodávat, ale NE vždycky
- Jasně, všichni chceme vydělávat, ale úkolem každého e-mailu NENÍ prodávat
4/ Posílám e-maily, to je hlavní
- Zamyslet se nad každým e-mailem, proč ho posílám, komu ho posílám, jaké produkty a proč je tam dávám, má větší smysl, než jen slepě posílat
- Pracovat s daty se vyplatí
- Na produkty v e-mailu kliká většinou hodně málo lidí
5/ Přizpůsobení funguje
- Čím víc informací dokáži využít, tím poskytuji lepší hodnotu
- Sbírání dat, ptát se a pracovat s tím, zlepšuje efekt
6/ Bez automatizace ani ránu
- Některé věci je prostě lepší automatizovat
- Automatizace jsou must-have fungujícího e-mailingu
- Stačí začít pomalu, ale hlavní je začít
7/ Šablona je odraz brandu
- Co se komu líbí je subjektivní
- Krásné šablony budují brand
- Jednoduché mohou tvořit obrat
8/ Segmenty to komplikují
- Segmentace se někdy přeceňuje
- Segmentace vytváří víc práce a je potřeba testovat, jestli a kdy se vyplácí s ní pracovat
- Základní segmenty stačí většině e-shopů
9/ Opakovat
- Co už jednou fungovalo, může fungovat znova
- Co funguje jinde, může fungovat v e-mailingu
10/ E-mail je funnel a není na to sám
- Předmět prodává otevření
- CTA prodává kliknutí
- Ale landing page prodává produkt/službu