12 věcí, které kontrolovat před každým e-mailem

Než zmáčknete to tlačítko odeslat je potřeba provést pár kroků a já jsem je pro vás sepsal. Berte to jako Checklist před odesláním každého e-mailu.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

Pro mnoho z nás e-mail marketérů právě začíná hlavní sezóna, a to mi přijde skvělý důvod zaměřit se na jednoduché a základní věci.

V dnešním newsletteru najdete checklist dvanácti věcí, na které si dát pozor před odesláním každé kampaně.

 

1/ Kontrola databáze:

Pravidelná údržba seznamu kontaktů obecně zlepšuje efektivitu. Zamezíte například zbytečnému bounce rate. Ujistěte se, že ve vašem seznamu nejsou neplatné adresy nebo kontakty, které se odhlásily. Pravidelné čištění databáze e-mailů zlepšuje doručitelnost a snižuje pravděpodobnost označení e-mailu jako spam.

 

2/ Otestujte předmět e-mailu:

Vytvořte několik variant předmětu a zvažte A/B testování, abyste zjistili, která verze nejlépe rezonuje s vaší cílovou skupinou. Mějte na paměti, že předměty by měly být krátké, výstižné a zajímavé.

Vyhýbejte se slovům nebo znakům, která mohou způsobit vyšší míru spam rate, jako jsou “€,$,!”.

Testujte své předměty na různých zařízeních, nezapomínejte na preview text, jako na další možnost rozšíření předmětu. Zkoušet můžete také hodně krátké a hodně dlouhé předměty a zjistit co vám funguje lépe.

Pracujte s předmětem jako s výzvou k akci, vyzkoušejte vzbudit zájem. Nezapomeňte, že předmět prodává otevření e-mailu.

 

3/ Personalizujte předmět:

Používání prvků personalizace, jako je jméno, zvyšuje otevření e-mailů a angažovanost. Personalizované e-maily působí více přátelsky a pomáhají budovat vztah s příjemcem.

Je to základní forma personalizace a doporučuji to testovat a zkoušet. Právě kvůli tomu, že je to opravdu jednoduché udělat, pravděpodobně to bude používat i vaše konkurence a efekt nemusí být takový. Ale když to nezkusíte, nebudete vědět. Zkuste personalizaci zapojit také třeba do preview textu.

 

4/ Jasné CTA

Výzva k akci (CTA) by měla být jasná, viditelná a snadno rozeznatelná od ostatních prvků v e-mailu.

Doporučuji mít více variant CTA – primární a sekundární, ty mohou být klidně textové nebo méně výrazné. Nejlépe mohou fungovat e-maily právě jen s jednou výzvou k akci, i když to často není úplně jednoduché.

 

5/ Proveďte korekturu:

Kromě gramatiky a pravopisu zkontrolujte konzistenci a tón komunikace. Nezapomeňte, že profesionální vzhled e-mailu zvyšuje jeho důvěryhodnost. Ideálně by měl e-mail projít korekturou někým dalším z týmu.

 

6/ Zkontrolujte nastavení odesílatele:

Jméno odesílatele a e-mailová adresa by měly být snadno rozpoznatelná a spojené s vaší značkou. Příliš obecný nebo neznámý název může příjemce zmást nebo způsobit, že e-mail ignorují.

Nekteré značky pracují s tím, že mění odesílatele na můj vkus až moc často. Já jsem zde více konzervativní a držel bych se nějaké konzistentní podoby. Určitě můžete vyzkoušet třeba jméno – osobního odesílatele za váš brand, nebo jméno v kombinaci se značkou. Pár příkladů:

  • MůjBrand
  • Tomáš Omáčka
  • Tomáš Omáčka | MůjBrand

7/ Ověřte design e-mailu:

Zajistěte, aby byl e-mail vizuálně přitažlivý, konzistentní s brandingem a měl jasnou strukturu. Použijte různé prvky, jako jsou obrázky, tlačítka, mezery, nadpisy a krátké odstavce, abyste čtenáře jednoduše provedli obsahem e-mailu.

 

8/ Použijte kvalitní obrázky:

Obrázky by měly být ve vysokém rozlišení, aby nepůsobily rozmazaně, a měly by vizuálně doplňovat obsah e-mailu. Nezapomeňte ale obrázky komprimovat, pokud mají moc velkou velikost. Velké obrázky se načítají dlouho a uživatel s pomalým připojením k internetu se ho nemusí dočkat v nějakém rozumném čase.

Obrázky by také neměli obsahovat velké množství vloženého textu. Hlavně malého textu, který může být třeba na mobilu nečitelný.

Vyzkoušet můžete také GIFy pro zajímavé zpestření designu e-mailu – i zde platí použít co nejmenší velikost obrázku.

 

9/ Náhled e-mailu před odesláním:

Před odesláním každého e-mailu si e-mail vždy pošlete sami sobě. Nespočetněkrát se mi stalo, že když jsem e-mail připravoval, neviděl jsem žádnou chybu a když jsem si email poslal, hned jsem nějakou našel. Nezapomeňte také kliknout na každý odkaz v e-mailu.

 

10/ Zkontrolujte zobrazení na různých zařízeních:

Optimalizace pro mobilní zařízení je nezbytná, protože většina lidí otevírá e-maily na svých telefonech. Ujistěte se, že text je čitelný, obrázky se správně zobrazují a CTA je snadno dostupná na všech typech zařízení.

 

11/ Vyberte správný čas odeslání:

Na základě vaší cílové skupiny vyberte nejlepší den a čas pro odeslání e-mailu. Analýza minulých kampaní může pomoct odhalit, kdy jsou vaši odběratelé nejaktivnější a kdy je pravděpodobné, že otevřou e-mail. Doporučuji čas odeslání občas měnit a experimentovat, než se zaseknout a stále posílat e-mail ve stejný den a čas.

 

12/ Viditelný odkaz pro odhlášení:

Je důležité, aby příjemci snadno našli odkaz na odhlášení z odběru. Přehledný a viditelný odkaz snižuje míru označení e-mailu jako spam, protože příjemci mají možnost odhlásit se legitimní cestou.

Jsou to základní věci, já vím, ale z mé zkušenosti není špatné tyto věci čas od času procházet. Pro pravidelné posílání je nejlepší kontrola:

  • VŽDY poslat e-mail sám sobě.
  • Pokud je to možné, tak nechat e-mail přečíst někoho dalšího.
Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.