20 statistik e-mail marketingu, které musíte znát v roce 2025

E-mail marketing je skvělý marketingový nástroj, který dokáže využít 99 % podnikatelů a firem, a tak jsem pro dnešní newsletter vytáhl 20 zajímavých statistik o e-mail marketingu, které musí znát každý marketér 📊

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

A jaké jsou tedy ty zajímavé e-mailové statistiky?

1/ 4 300 000 000 lidí má e-mailovou adresu, to je půlka světové populace. (Zdroj: Statista)

2/ E-mailový marketing generuje průměrně 36 až 40 USD za každý investovaný dolar, což odpovídá návratnosti investice (ROI) mezi 3 600 % a 4 000 %. Někteří obchodníci v USA dosahují až 68 USD za každý investovaný dolar. (Zdroj: Omnisend)

3/ Automatizované e-maily dosahují průměrné míry otevření 48,57 %, nejlepší kampaně až 65,74 %. (zdroj: Klaviyo)

4/ E-mail marketing je 40x efektivnější na získávání zákazníků, než Facebook nebo Twitter. (Zdroj: McKinsey & Company)

5/ Průměrná konverzní míra u běžných kampaní je 0,08  %, u automatizovaných toků 1,42  %. (zdroj: Klaviyo)

6/ 99 % lidí kontroluje svou schránku denně, někdy až 20x. (Zdroj: OptinMonster)

7/ Průměrná míra prokliků na e-maily ve všech e-mailových marketingových kampaních byla 2,00 %. Míra prokliků se v jednotlivých odvětvích pohybovala od 0,77 % do 4,36 %. (Zdroj: MailerLite)

8/ E-mail marketing je dle efektivity TOP marketingový kanál. Následuje placená reklama, organické vyhledávání a sociální sítě. (Zdroj: HubSpot)

9/ 91 % dospělých v USA chce dostávat více promočních e-mailů. (Zdroj: Marketing Sherpa)

10/ Personalizace obsahu e-mailu může zvýšit open rate o 29  %. ****(zdroj: Porch Group Media)

11/ 81 % společností používá e-mail jako primární zdroj akvizice nových zákazníků a 80 % pro jejich retenci. (Zdroj: Oberlo)

12/ 84 % zákazníků říká, že kontrolují svůj e-mail minimálně jednou denně (Zdroj: Pathwire)

13/ Benchmark pro míru odhlášení napříč všemi kampaněmi byl 0,08 %. (Zdroj: MailerLite)

14/ Posílat 9-16 e-mailů měsíčně vytváří nejvyšší ROI. (Zdroj: Litmus)

15/ 76 % marketérů uvádí, že autentický obsah má lepší výsledky než propracovaný obsah. (Zdroj: HubSpot)

16/ Okolo 12 % e-mailů je otevřeno v první hodině doručení. (Zdroj: Constant Contact)

17/ Behaviorálně personalizované e-maily (např. opuštěný košík) mají průměrnou open rate až 37,04  %. (zdroj:MoEngage)

18/ Průměrná hodnota objednávky vytvořená přes e-mail je o 17 % vyšší než nákup přes sociální sítě. (Zdroj: McKinsey & Company)

19/ Automatizované e-maily dosahují průměrné míry otevření 48,57  %, nejlepší kampaně až 65,74  %. (zdroj: Klaviyo)

20/ Pouze 17 % marketingových manažerů v současnosti hojně využívá AI/ML, přestože 84 % z nich věří v její potenciál pro personalizaci. (zdroj: Instapage)

Čísel není nikdy dost 😉, tak věřím, že vám to pomůže ve vašem dalším e-mail marketingovém snažení.

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.