Do konce roku zbývají 3 měsíce. To není mnoho času, ale ty nejzajímavější dny pro většinu e-shopů jsou teprve před námi.
Kdybyste posílali průměrně 2 e-maily za 7 dní, vychází to na nějakých 26 e-mailů do konce roku. Právě proto jsem si pro vás dnes připravil tipy na newsletterové kampaně, abyste se do toho mohli rovnou opřít 🚀
Říjen
Mezinárodní den kávy (1.10.)
Krásná příležitost, pokud patří do vaší nabídky produkty spojené s kávou. Můžete využít 1.10. k promo akcím na kávovary a příslušenství.
Zahradní práce
Je to tak, říjen je většinou konec zahradní sezóny a na řadě je příprava na zimu. Nářadí a vybavení pro zahradu nebo cokoli, co je s ní spojeno, může být příležitost k vašemu newsletteru.
Podzimní výprodeje
Končící sezónní zboží ve vaší nabídce, k tomu můžete využít podzimní Flash sales nebo nějakou víkendovku.
Wellness a relaxace
Podzimní počasí je jako dělané pro propagace produktů spojených s wellness nebo tipy na podzimní výlety a domácí pohodu.
Halloween (31.10.)
Další říjnová příležitost je Halloween a může toho využít každý, kdo dokáže své produkty a nabídky spojit s touto událostí. Kostýmy, dekorace nebo tématické produkty mohou dobře fungovat.
Příprava na zimu
První ochutnávky zimních kolekcí, produktů a doplňky pro blížící se zimní počasí.
Listopad
Movember (listopad)
Celý listopad už je tradičně Movember. Můžete toho využít i pro své kampaně a zaměřit se na muže, zdraví a produkty pro péči o vousy a další pánské produkty.
Singles’ Day (11. 11.)
V zahraničí to začíná být další z oblíbených dnů pro rozjezd listopadové nákupní horečky, tentokrát zaměřené na singles.
Příprava na Vánoce
Listopad je to správné období, kdy se pustit do propagace produktů, které jsou přímo spojené s Vánocemi – jako jsou vánoční dekorace, dárky, adventní kalendáře a další.
Vánoční dárky pro celou rodinu
Do listopadu můžete také zařadit kampaně zaměřené na family matching, oblečení, hry, knihy, dárkové poukazy a cílit na rodinné nakupování.
Zimní kolekce
Fashion brandy velmi často začínají pracovat se zimní kolekcí. Můžete se pustit do zimních tipů a novinek v nabídce.
Black Friday (29.11.)
Den D posledního kvartálu v roce ve znamení velkých slev a speciálních akcí. Možností je zde mnoho a každá značka to bere trošku jinak. V každém případě je to období, které můžete opravdu skvěle využít a e-mail marketing má zde svou obrovskou roli.
🏴 I proto jsem se sám rozhodl, že k Black Friday připravím samostatný obsah, který si rozhodně nenechte ujít! Jedná se o BLACK FRIDAY PLAYBOOK. Kompletní příručka, jak z BF dostat maximální výkon díky e-mailingu. TEn si můžete stáhnout na tomto odkazu
Prosinec
Cyber Monday (2.12.)
Další z významných dní, který existujeproto, abyste zvedli své prodeje před koncem roku a celé je to o online slevách a akcích.
Vánoční nakupování
Můžete připravit speciální dárkové sety a sady stvořené pro impulsivní nákupy těsně před Štědrým dnem.
Garance doručení
Nezapomeňte na poslední možnost s garancí doručení do Vánoc.
Dárkové poukazy
Můžete propagovat v podstatě celý prosinec, ale naprosto ideální je to ve chvíli, kdy už nedokážete zboží doručit do Vánoc. Ideální dárek na poslední chvíli.
Povánoční slevy
Někdo se okamžitě po Vánocích pouští do výprodejů, pokud mezi ně patříte nebo chcete patřit, můžete cílit na obálky pod stromečkem, nebo nastartovat povánoční výprodeje.
Silvestr
Party doplňky, outfity, vína, degustační produkty. Pokud patří vaše zboží mezi silvestrovské, nebo ho tomu můžete přiblížit, nabízí se silvestrovská kampaň. Případně můžete využít poslední den v roce jako důvod pro speciální akci.
Konec roku – výprodej
S koncem roku přichází příležitost začít likvidovat skladové zásoby. Není nic neobvyklého, že začátkem nového roku se e-shopy pouští do novoročních výprodejů. Např. pokud máte zboží, které už není aktuální. Určitě můžete také cílit na povánoční nákupní chování.
Inspirace není nikdy dost, a proto věřím, že se vám budou nápady hodit pro nadcházející hlavní prodejní sezónu.
Napište mi, jaké kampaně by tam ještě neměly podle vás chybět.