7 tipů pro lepší e-mail marketing

Přečíst a aplikovat, takový je seznam těchto sedmi strategií e-mailingu, které by každý marketér měl znát.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

v dnešním newsletteru pro vás mám sedm tipů, které můžete do své strategie aplikovat v podstatě okamžitě. Tak honem do toho, ať je váš e-mail marketing ještě lepší 🚀

1. Znovu pošlete své nejlépe fungující e-maily

Po čase je znovu rozešlete své databázi.

Pokud se líbily vašim starým odběratelům, pravděpodobně se budou líbit i těm novým.

Tip: Vylučte příjemce, kteří e-mail otevřeli už dříve.

2. Naučte své čtenáře podniknout akci

Každý email by měl vést k nějaké akci, například:

  • Kliknutí na odkaz
  • Sdílení vašeho obsahu
  • Odpověď na email

To zvýší pravděpodobnost, že příště podniknou krok ke koupi produktu a navíc díky tomu sbíráte pozitivní signály pro svou doručitelnost.

3. Docházejí vám nápady na e-maily?

Podívejte se na weby jako:

  • Quora
  • Reddit
  • Answer the Public

Zjistěte, o čem lidé ve vaší cílové skupině mluví, a použijte to jako inspiraci pro své emaily.

Také bych doporučil sledovat konkurenci, jak a co oni komunikují a třeba přijdete na nějaké vlastní pojetí témat.

Nebo se inspirujte konkrétními kampaněmi na stránkách:

  • Milled
  • Email Donut
  • Email Bakery

4. Tipy na texty do náhledu e-mailu (preview text)

Zkuste například tyto varianty:

  • „Tohle si nenechte ujít!“
  • „Překvapení uvnitř…“
  • „Chcete se dozvědět víc?“
  • „Tady je to, co dostanete…“
  • „Jste připraveni na [výsledek]?“

Často se může na preview text zapomínat a přitom je to takový “druhý předmět”, který může doplnit informace a přesvědčit uživatele k otevření e-mailů.

5. Odpovídejte na otázky zákazníků

Pošlete e-mail ve stylu:

  • „Máte otázky? My máme odpovědi!“
  • 3–5 nejčastějších dotazů od zákazníků
  • Odpovědi na tyto otázky
  • Výzva k prokliku na váš web

Tímto způsobem nenásilně řešíte obavy zákazníků, kteří ještě nenakoupili.

6. Segmentujte svou databázi

Používejte těchto 5 segmentů:

  • Demografie (pohlaví, lokalita)
  • Chování (interakce, historie)
  • Zájmy (koníčky, preference)
  • Zapojení (otevření e-mailů, kliknutí)
  • Fáze nákupního cyklu (prohlížení, nákup)

Pro většinu budou tyto základní segmenty stačit a použití i těchto relativně jednoduchých segmentů vám pomůže vytvářejte relevantnější obsah. Ten je samozřejmostí, pokud chcete se segmenty pracovat.

7. Prodejní e-maily: čeho se vyvarovat

Nepřidávejte:

  • Nesouvisející odkazy
  • Nepodstatná témata
  • Příliš mnoho produktů najednou

Prodejní e-mail by měl mít jen jeden jasný cíl: prodat. Na to se zaměřte a nehledejte v tom něco jiného.

Tak, s čím začnete u své strategie? Dejte mi vědět.

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.