v dnešním newsletteru pro vás mám sedm tipů, které můžete do své strategie aplikovat v podstatě okamžitě. Tak honem do toho, ať je váš e-mail marketing ještě lepší 🚀
1. Znovu pošlete své nejlépe fungující e-maily
Po čase je znovu rozešlete své databázi.
Pokud se líbily vašim starým odběratelům, pravděpodobně se budou líbit i těm novým.
Tip: Vylučte příjemce, kteří e-mail otevřeli už dříve.
2. Naučte své čtenáře podniknout akci
Každý email by měl vést k nějaké akci, například:
- Kliknutí na odkaz
- Sdílení vašeho obsahu
- Odpověď na email
To zvýší pravděpodobnost, že příště podniknou krok ke koupi produktu a navíc díky tomu sbíráte pozitivní signály pro svou doručitelnost.
3. Docházejí vám nápady na e-maily?
Podívejte se na weby jako:
- Quora
- Answer the Public
Zjistěte, o čem lidé ve vaší cílové skupině mluví, a použijte to jako inspiraci pro své emaily.
Také bych doporučil sledovat konkurenci, jak a co oni komunikují a třeba přijdete na nějaké vlastní pojetí témat.
Nebo se inspirujte konkrétními kampaněmi na stránkách:
- Milled
- Email Donut
- Email Bakery
4. Tipy na texty do náhledu e-mailu (preview text)
Zkuste například tyto varianty:
- „Tohle si nenechte ujít!“
- „Překvapení uvnitř…“
- „Chcete se dozvědět víc?“
- „Tady je to, co dostanete…“
- „Jste připraveni na [výsledek]?“
Často se může na preview text zapomínat a přitom je to takový “druhý předmět”, který může doplnit informace a přesvědčit uživatele k otevření e-mailů.
5. Odpovídejte na otázky zákazníků
Pošlete e-mail ve stylu:
- „Máte otázky? My máme odpovědi!“
- 3–5 nejčastějších dotazů od zákazníků
- Odpovědi na tyto otázky
- Výzva k prokliku na váš web
Tímto způsobem nenásilně řešíte obavy zákazníků, kteří ještě nenakoupili.
6. Segmentujte svou databázi
Používejte těchto 5 segmentů:
- Demografie (pohlaví, lokalita)
- Chování (interakce, historie)
- Zájmy (koníčky, preference)
- Zapojení (otevření e-mailů, kliknutí)
- Fáze nákupního cyklu (prohlížení, nákup)
Pro většinu budou tyto základní segmenty stačit a použití i těchto relativně jednoduchých segmentů vám pomůže vytvářejte relevantnější obsah. Ten je samozřejmostí, pokud chcete se segmenty pracovat.
7. Prodejní e-maily: čeho se vyvarovat
Nepřidávejte:
- Nesouvisející odkazy
- Nepodstatná témata
- Příliš mnoho produktů najednou
Prodejní e-mail by měl mít jen jeden jasný cíl: prodat. Na to se zaměřte a nehledejte v tom něco jiného.
Tak, s čím začnete u své strategie? Dejte mi vědět.