V dnešním newsletteru se podíváme na jednu konkrétní e-mailovou kampaň, které říkám Welcome Flow neboli přivítací kampaň. Proč je tato kampaň důležitá a jak vás může odlišit od konkurence zjistíte právě v tomto newsletteru.
Welcome Flow dokáže využít v podstatě každý podnikatel, ať už prodává cokoli. Tyto kampaně používají i tvůrci u svých newsletterů nebo startupy, u kterých se jí často říká “onboarding”.
Níže se podíváme na konkrétní e-maily, které můžete i vy do své
Welcome Flow zařadit. Dávám vám sedm příkladů e-mailů, díky kterým získáte ze své přivítací série e-mailů maximum. E-mailů však může být méně nebo i více, vždy záleží na vašich možnostech, jak dokážete pracovat s obsahem.
Za sebe doporučuji hlavně začít, i kdyby prvním e-mailem, a postupně pak svou Welcome Flow vylepšovat. On totiž už jeden e-mail může být více, než má ve své Welcome Flow vaše konkurence. Z mého sledování brandů, e-shopů a značek zatím vychází, že pouze 1 z 5 nějakou takovou e-mailovou kampaň vůbec má.
Co je to welcome flow?
Jedná se o sérii e-mailů, která se posílá automaticky na kontakty, které se dostaly do vaší databáze. Mohly se registrovat k newsletteru, vytvořit si účet nebo jen vyplnit formulář.
Proč welcome flow?
Díky sérii e-mailů můžete své nové kontakty v databázi jednoduše přivítat, nastavit očekávání a navázat s nimi vztah. Díky takové sérii e-mailů každý nový kontakt získá potřebné informace o vás, vašich produktech, výhodách nebo zákaznických zkušeností. Tato forma komunikace pak vytváří pevnější vztahy, než když první e-maily, které od vás kontakty dostanou, budou výprodeje, slevy a klasické newslettery.
Teď se podívejte, jak taková Welcome Flow může vypadat 👇

1. e-mail: Přivítání nového odběratele
Předmět: “Vítejte u nás!”
Obsah:
- Osobní přivítání
- Poděkování za přihlášení/registraci
- Krátké představení značky a toho, co mohou očekávat
- Výhody, které přináší odběr (speciální nabídky, novinky, tipy)
2. e-mail: Představení značky a jejích hodnot
Předmět: “Seznamte se s naší vizí a hodnotami”
Obsah:
- Detaily o značce a jejím poslání
- Příběh značky nebo historie
- Představení týmu
- Odkazy na sociální sítě
3. e-mail: Ukažte, co nabízíte
Předmět: “Objevte naše produkty/služby”
Obsah:
- Přehled hlavních produktů nebo služeb
- Populární položky, bestsellery nebo kategorie
- Odkazy na webové stránky s více informacemi
- Nabídka exkluzivního slevového kódu
4. e-mail: Vytvořte zapojení
Předmět: “Tipy a triky našich zákazníků”
Obsah:
- Tipy a triky, jak využít vaše produkty/služby
- Případové studie nebo příběhy zákazníků
- Ukázky, jak vaše produkty používají jiní uživatelé
5. e-mail: Poskytněte hodnotný obsah
Předmět: “Inspirujte se a učte se s námi”
Obsah:
- Blogové články, videa nebo průvodce
- Odborné rady a návody
- Zdroje ke stažení (e-booky, checklisty)
6. e-mail: Prodej a nabídka
Předmět: “Speciální nabídka pro naše nové odběratele”
Obsah:
- Speciální sleva nebo nabídka
- Výzva k akci (např. registrace na webinář, nákup se slevou, nebo jiný typ pobídky)
- Dárky za věrnost
- Informace o členství nebo VIP klubu
7. e-mail: Vyžádejte si zpětnou vazbu
Předmět: “Jak se vám zatím líbí naše e-maily?”
Obsah:
- Krátký dotazník na spokojenost s dosavadními e-maily
- Dotazy na preference
- Pozvání ke sdílení zpětné vazby
Do série můžete přidat další e-maily, nebo segmentace podle preferencí, pohlaví a nákupu. Důležité je začít a vytvořit pro své nové kontakty, a třeba i budoucí zákazníky, nezapomenutelný zážitek, tak se do toho pusťte.
💡 A jeden tip na závěr: Posíláte hodně newsletterů, zkuste nové kontakty zařadit do běžné rozesílky až po dokončení welcome flow.