Sedm e-mailů pro dokonalou Welcome Flow (přivítací automatizaci)

Welcome flow je automatická série e-mailů, která se posílá novým kontaktům ve vaší databázi. V tomto článku vám ukážu sedm klíčových e-mailů pro dokonalou přivítací kampaň.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

V dnešním newsletteru se podíváme na jednu konkrétní e-mailovou kampaň, které říkám Welcome Flow neboli přivítací kampaň. Proč je tato kampaň důležitá a jak vás může odlišit od konkurence zjistíte právě v tomto newsletteru.

Welcome Flow dokáže využít v podstatě každý podnikatel, ať už prodává cokoli. Tyto kampaně používají i tvůrci u svých newsletterů nebo startupy, u kterých se jí často říká “onboarding”.

Níže se podíváme na konkrétní e-maily, které můžete i vy do své

Welcome Flow zařadit. Dávám vám sedm příkladů e-mailů, díky kterým získáte ze své přivítací série e-mailů maximum. E-mailů však může být méně nebo i více, vždy záleží na vašich možnostech, jak dokážete pracovat s obsahem.

Za sebe doporučuji hlavně začít, i kdyby prvním e-mailem, a postupně pak svou Welcome Flow vylepšovat. On totiž už jeden e-mail může být více, než má ve své Welcome Flow vaše konkurence. Z mého sledování brandů, e-shopů a značek zatím vychází, že pouze 1 z 5 nějakou takovou e-mailovou kampaň vůbec má.

Co je to welcome flow?

Jedná se o sérii e-mailů, která se posílá automaticky na kontakty, které se dostaly do vaší databáze. Mohly se registrovat k newsletteru, vytvořit si účet nebo jen vyplnit formulář.

Proč welcome flow?

Díky sérii e-mailů můžete své nové kontakty v databázi jednoduše přivítat, nastavit očekávání a navázat s nimi vztah. Díky takové sérii e-mailů každý nový kontakt získá potřebné informace o vás, vašich produktech, výhodách nebo zákaznických zkušeností. Tato forma komunikace pak vytváří pevnější vztahy, než když první e-maily, které od vás kontakty dostanou, budou výprodeje, slevy a klasické newslettery.

Teď se podívejte, jak taková Welcome Flow může vypadat 👇

Ty správné emaily pro dokonalou přivítací automatizaci

1. e-mail: Přivítání nového odběratele

Předmět: “Vítejte u nás!”

Obsah:

  • Osobní přivítání
  • Poděkování za přihlášení/registraci
  • Krátké představení značky a toho, co mohou očekávat
  • Výhody, které přináší odběr (speciální nabídky, novinky, tipy)

 

2. e-mail: Představení značky a jejích hodnot

Předmět: “Seznamte se s naší vizí a hodnotami”

Obsah:

  • Detaily o značce a jejím poslání
  • Příběh značky nebo historie
  • Představení týmu
  • Odkazy na sociální sítě

 

3. e-mail: Ukažte, co nabízíte

Předmět: “Objevte naše produkty/služby”

Obsah:

  • Přehled hlavních produktů nebo služeb
  • Populární položky, bestsellery nebo kategorie
  • Odkazy na webové stránky s více informacemi
  • Nabídka exkluzivního slevového kódu

 

4. e-mail: Vytvořte zapojení

Předmět: “Tipy a triky našich zákazníků”

Obsah:

  • Tipy a triky, jak využít vaše produkty/služby
  • Případové studie nebo příběhy zákazníků
  • Ukázky, jak vaše produkty používají jiní uživatelé

 

5. e-mail: Poskytněte hodnotný obsah

Předmět: “Inspirujte se a učte se s námi”

Obsah:

  • Blogové články, videa nebo průvodce
  • Odborné rady a návody
  • Zdroje ke stažení (e-booky, checklisty)

 

6. e-mail: Prodej a nabídka

Předmět: “Speciální nabídka pro naše nové odběratele”

Obsah:

  • Speciální sleva nebo nabídka
  • Výzva k akci (např. registrace na webinář, nákup se slevou, nebo jiný typ pobídky)
  • Dárky za věrnost
  • Informace o členství nebo VIP klubu

 

7. e-mail: Vyžádejte si zpětnou vazbu

Předmět: “Jak se vám zatím líbí naše e-maily?”

Obsah:

  • Krátký dotazník na spokojenost s dosavadními e-maily
  • Dotazy na preference
  • Pozvání ke sdílení zpětné vazby

Do série můžete přidat další e-maily, nebo segmentace podle preferencí, pohlaví a nákupu. Důležité je začít a vytvořit pro své nové kontakty, a třeba i budoucí zákazníky, nezapomenutelný zážitek, tak se do toho pusťte.

💡 A jeden tip na závěr: Posíláte hodně newsletterů, zkuste nové kontakty zařadit do běžné rozesílky až po dokončení welcome flow.

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.