Objevte potenciál životního cyklu zákazníka

Jak se marketingový odborníci na celém světě dívají na e-mail marketing? Tak o tom je přesně The State of Email in Lifecycle Marketing 2024 a já jsem pro vás vybral to nejzajímavější.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

Před pár dny vydala společnost Litmus jeden ze svých dalších a velmi čerstvých průzkumů. Tentokrát na téma “Lifecycle marketing”.

Tento průzkum se uskutečnil v lednu letošního roku a účastnilo se ho téměř 1000 marketérů z celého světa z oborů, jako jsou software, technologie a retail.

V dnešním newsletteru se podíváme na hlavní metriky z tohoto reportu a jak se z nich můžeme i my všichni inspirovat pro lepší e-mail marketing.

 

 

Kapitola 1: Jak marketéři využívají e-mail v životním cyklu zákazníka

  • E-mail a jeho role: Marketingové a propagační e-maily jsou nejpoužívanější, protože přímo podporují prodej (55 % marketérů).
  • Podceňování životního cyklu: Pouze 44 % marketérů používá e-maily v rámci životního cyklu zákazníka. To naznačuje nevyužitý potenciál pro udržení a zapojení zákazníků.
  • Hlavní překážky: Komplexnost strategie a nedostatek zdrojů zabraňuje častějšímu využití e-mailů zaměřených na životní cyklus zákazníků.
K čemu společnosti používají e-mail

Zdroj: The State of Email in Lifecycle Marketing 2024

Kapitola 2: Důležité ukazatele výkonu (KPIs) pro marketéry

  • Nejdůležitější cíle: Zvýšení prodejů a tržeb je nejvyšší prioritou pro 46 % marketérů, ale zvýšení zákaznické retence je na druhém místě (34 %).
  • Retence a její měření: Zákaznickou retenci je obtížné měřit a často není mezi prioritami marketingových týmů.
TOP 5 KPI email marketingu podle oblíbenosti marketérů

Zdroj: The State of Email in Lifecycle Marketing 2024

Kapitola 3: Personalizace v zákaznické cestě

  • Nutnost personalizace: Základní personalizace, jako je použití jména v předmětu e-mailu, už nestačí. 69 % marketérů si myslí, že jejich systémy pro e-mailový marketing dobře podporují personalizaci.
  • Pokročilé techniky: Použití dynamického obsahu a živých prvků, jako jsou ankety nebo produktové doporučení, je méně rozšířené, ale má velký potenciál zlepšit zapojení.
Jak se využívá personalizace v email marketingu

Zdroj: The State of Email in Lifecycle Marketing 2024

Kapitola 4: Priority pro následujících 12 měsíců

  • Automatizace e-mailů: 35 % marketérů se chce zaměřit na vytváření více automatizovaných a spouštěných e-mailů.
  • Personalizace a automatizace: Překážky pro rozšíření těchto technik zahrnují nedostatek dat, zdrojů a technických znalostí.
  • Data management: Zlepšení správy dat je nezbytné pro úspěšnou personalizaci a automatizaci.
TOP 5 největších priorit v e-mail marketingu na dalších 12 měsíců

Zdroj: The State of Email in Lifecycle Marketing 2024

Kapitola 5: Doporučení a další kroky

  • Spolupráce s jinými týmy: Retence zákazníků vyžaduje mezioborovou spolupráci a sdílení dat mezi marketingem, zákaznickou podporou a prodejem.
  • Testování nových nápadů: Marketéři by měli provádět experimenty s novými programy a být připraveni je zrušit, pokud nefungují.
  • Kontrola cyklu: Je důležité pravidelně kontrolovat aktuálnost a funkčnost životních cyklů a e-mailových programů.

Co si z tohoto reportu může odnést každý marketér pro svůj lepší e-mail marketing:

  • Využít potenciál životního cyklu e-mailů: E-maily zaměřené na onboarding, aktivaci a retenci jsou klíčové pro dlouhodobé vztahy se zákazníky. Měli bychom investovat čas a zdroje do automatizovaných e-mailů, které zajišťují zapojení zákazníků i po prvním nákupu.
  • Automatizace jako efektivní nástroj: Automatizované e-maily šetří čas a zvyšují efektivitu kampaní. Měli bychom investovat do automatizaci nejen promo e-mailů, ale i životního cyklu zákazníků.
  • Pokročilá personalizace: Jednoduché techniky již nestačí. Pokročilá personalizace, založená na segmentaci a využití dat (např. chování při procházení nebo historie nákupů), může výrazně zvýšit míru otevření e-mailů a konverze.
  • Testovat a zlepšovat kampaně: Měli bychom pravidelně experimentovat s novými formáty e-mailů a kampaněmi a nebát se rychle přizpůsobit nebo zrušit kampaně, které nefungují.
  • Správa dat je klíčem: Personalizace a automatizace jsou bez kvalitních dat obtížné. Marketéři by se měli zaměřit na zlepšení správy dat, aby mohli lépe cílit své e-maily a zvýšit jejich relevanci pro zákazníky.

Chcete se na report podívat sami? Zde si ho můžete zdarma stáhnout.

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.