V dnešním newsletteru se podíváme na to, jak snížit množství lidí, kteří se odhlašují z vaší databáze.
Vždycky se bude někdo odhlašovat z vaší databáze, s tím nic neuděláte a je dobré to vědět a být s tím v pohodě. Když holt někdo nechce odebírat vaše e-maily, tak ať je neodebírá. Nemá cenu mu v tom bránit, nebo nějak komplikovat a odhlášení dělat složitější. To, že se odhlásí, ještě neznamená, že u vás nenakoupí, nebo že vás nesleduje na Instagramu, nebo že se v budoucnu nepřihlásí.
Abyste se dokázali podívat, jestli je množství lidí, kteří se odhlašují, tak nějak v normě, zde je pár čísel k unsubscribe rate z průzkumu společnosti GetResponse z e-mailů poslaných v roce 2023:
- 🇪🇺 0,18 %
- 🇺🇸 0,12 %
- 🌍 0,15 %
I když nemůžeme zabránit všem, aby se odhlašovali z vaší databáze, můžete se pokusit tento proces alespoň zpomalit. Zde je 8 tipů jak na to:
- Používejte dvojité potvrzení přihlášení kontaktů (double opt-in), tím se vyhnete spammerům, botům a podvodníkům hned na vstupu do databáze.
- Nové odběratele pošlete do speciální uvítací sekvence, místo aby šli rovnou do hlavního seznamu pro rozesílku všech newsletterů.
- Sledujte pozorně míru zapojení a odhlašování, abyste optimalizovali frekvenci zasílání e-mailů.
- Využívejte segmentaci a personalizaci, abyste posílali co nejrelevantnější obsah.
- Segmentujte neaktivní odběratele a vytvořte pro ně znovu-aktivační kampaň.
- Nabídněte preferenční centrum, kde si odběratelé mohou přizpůsobit svá nastavení místo toho, aby se odhlásili úplně od všeho.
- Při odhlášení (ale i v průběhu) sbírejte zpětnou vazbu a využijte ji ke zlepšení vašich kampaní.
- Nekomplikujte možnost odhlášení.
Je velmi důležité pracovat na tom, aby vaše databáze rostla, o tom už jsme si říkali. Zároveň zkuste více sledovat a pracovat s tím, kdo a proč se odhlašuje. To pro vás může být další dílek skládačky úspěšného e-mail marketingu.
Vyzkoušejte pár jednoduchý kroků k tomu, abyste to měli více pod kontrolou.