Chtěl bych vám poděkovat, že vás mé newslettery zajímají, a že chcete spolu semnou zlepšovat svůj e-mail marketing.
Už teď připravuji spousty zajímavých novinek, na které se můžete těšit. Např. se můžete:
- Nezávisle předregistrovat do mého Masterclass kurzu, který bude připravený v Q1 ↗
- Nebo si můžete předobjednat mou připravovanou knihu, která měla už být venku, ale rozhodl jsem se přidat ještě pár kapitol. Chci, aby kniha byla opravdu skvělá! ↗
A newsletter? Věřím, že i v příštím roce to bude zdroj obsahu, který bude patřit mezi vaše oblíbené a hlavní zdroje informací ze světa e-mail marketingu 💌
🎄 Přeji vám krásné a klidné prožití vánočních svátků a také mnoho nových úspěchů nejen v marketingu a podnikání v příštím roce.
Teď se pojďme podívat na dnešní téma:
Trendy e-mail marketingu pro rok 2025
Je šílené, jak dlouho je tady s námi e-mail marketing a dalo by se říct, že stále nebyl nahrazen ničím jiným. Počítejme tedy všichni, že i v roce 2025 tady e-mail marketing bude, bude se vyvíjet a spolu s ním i naše strategie.
Z průzkumů, a i z mého pozorování, bych se v příštím roce doporučil zaměřit na tyto 3 trendy:
1/ Dynamický obsah
E-mail je celkem zastaralá technologie a i to je důvod, proč jsou naše e-maily z velké části statické. Jedním ze způsobů, jak rozpohybovat e-maily, jsou GIFy – a ti, kdo na to přišli, díky nim dokáží alespoň částečně vdechnout život svým kampaním.
Věřím, že v příštím roce se i v tomto posuneme a častěji uvidíme odpočty, sběr zpětné vazby, hlasování, jednoduchý výběr z možností atp. Nástroje na to existují již dnes a případně jsou zde i jednodušší možnosti. Např. 🎥 Zde je videonávod, jak udělat v Ecomailu jednoduchý sběr zpětné vazby ↗
A to není jediné, čeho bychom se mohli dočkat. Už je to pár let, kdy Google představil technologii AMP, která měla představovat revoluci v podobě e-mailů jak je známe dnes, ale bohužel se tak nestalo. V roce 2025 bychom se možná mohli dočkat implementace této technologie i mimo Google a to by byl razantní krok kupředu. (🔥 Více o AMP napíši v příštím roce)
2/ Zero-party data
Na toto téma už jsem psal jeden ze svých newsletterů, je to trend, který pozoruji hlavně v zahraničí a přesto jen sporadicky u nás. Sběr zákaznických dat je nedílnou součástí e-mail marketingu a jejich implementace do strategie dělá z e-mail marketingu ten “úspěšný”.
Zero-party data jsou data, která vám lidé sami dávají, takže mají opravdu velkou váhu a vy je můžete využít pro lepší a personalizovanější zážitek.
Tato data můžete např. sbírat:
- na webu ve formuláři
- sběrem zákaznické vazby
- v pop-up oknech
- nebo pomocí kvízů
Nezapomeňte tato data implementovat i do strategie v roce 2025 a udělejte své zákazníky spokojenější.
3/ Personalizace a segmentace
S bodem č. 2 souvisí i personalizace a využití těchto dat v kombinaci s First-party daty pro vaši komunikaci. Někteří tomuto trendu říkají ”hyper-personalizace” a zapojení do práce s daty a “mikro-segmentace” umělou inteligenci a pokročilou analytiku při práci s daty. Díky tomu bychom mohli být schopni na základě rozdílů v chování komunikovat opravdu personalizovaně.
Dnes to také jde, jen musíte každý malý segment připravovat manuálně a někdy to může být lepší, než nechávat například dynamické doporučování produktů na “AI”, které je součástí systému dnes.
Z mého pohledu by měl být tento trend o vylepšení práce s daty ve velkém měřítku a celková automatizace této “hyper-personalizace” a “mikro-segmentace” a posun na další úroveň při práci s daty při e-mail marketingu.
Jak se na to připravit?
- investujete do sběru kvalitních dat už dnes
- začněte pracovat s analýzou zákaznických dat
- testujete AI pro doporučování segmentů atp., pokud to váš systém podporuje
Toto jsou za mě tipy pro vás, co si hlídat v roce 2025, pokud chcete zůstat v obraze a dělat svůj e-mail marketing ještě úspěšnější.