Čtyři oblasti e-mailingu, na které se zaměřit v novém roce i po něm

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

Nejdřív vás chci přivítat v novém roce a popřát vám hodně úspěchů s e-mail marketingem i mimo něj. Já vím, trochu pozdě, ale lepší než vůbec 😁

V dnešním newsletteru se podíváme na to, jak můžete začít efektivně nový rok s e-mailingem, aby byl ještě lepší. A ten, kdo to dočte až na konec, dostane dárek 🎁.

Podíváme se na:

  1. Checklist
  2. Plánování a strategie
  3. Růst databáze
  4. Kampaně

Checklist e-mail marketingu a co kontrolovat

Jako první doporučuji svůj malý checklist aktivit, na které se zaměřit. Nemusí to být jen na začátku roku, můžete to kontrolovat průběžně.

Kontrola a čištění databáze:

✔️ Najděte TOP zákazníky – najděte své nejlepší zákazníky např. pomocí CLV nebo aktivity v kampaních

✔️ Identifikace neaktivních kontaktů – kolik lidí neotevřelo ani jeden e-mail v 2024 → neaktivní

✔️ Odstranění problémových adres (hard bounce, soft bounce, spam označení) → odstranit

Revize obsahu a automatizací:

✔️ Aktualizace textů a vizuálů v automatizovaných kampaních

✔️ Analýza úspěšnosti – identifikace TOP kampaní v 2024, dnů a časů odeslání

✔️ Vylepšení newsletterových šablon

✔️ Kontrola aktuálnosti (patička, odkazy, formuláře, data, fotky)

✔️ Ověření funkčnosti sběru kontaktů a distribuce slevových kódů

 

Plánování a strategie

Zastavte se na chvilku a zamyslete se nad strategickými cíli pro nadcházející období. Využijte data z předchozího období a zkuste najít nové způsoby a možnosti využití e-mailingu pro svůj prospěch, a to obsahuje:

✅ Implementace nových automatizačních scénářů

✅ Rozvoj segmentace a tvorba cíleného obsahu

✅ Rozšíření stávajících automatizací

✅ Opakování úspěšných kampaní

✅ Automatizace osvědčených kampaní

Růst databáze

Důležitost vlastní databáze by měla být jednou z priorit každého marketéra i podnikatele. Vlastní databáze vám dává možnosti, které ostatní marketingové kanály nemají. Zamyslete se nad investicí do růstu, protože jak říkám já: 

Lukáš Hertl: “Vlastní databáze je nejvíc!”

Lukáš Hertl - Vlastní databáze je nejvíc!

Databáze stárnou, to je fakt. Bez nových kontaktů nemůže existovat úspěšný e-mail marketing, jak se můžete dočíst v mé knize 📗 Úspěšný e-mail marketing, která je právě v předprodeji.

💣 Nakopněte růst své databáze hned od začátku roku:

  1. Leadmagenty – ebooky, návody, šablony, testery
  2. Promo nabídky – dárky, 2+1, výprodej, kódy
  3. Sociální sítě – sběr pomocí Manychat, odkaz v BIO a popisku
  4. Pop-up okna – výměna emailu za něco jako doprava zdarma, sleva, dárek
  5. Sbírejte kontakty v košíku a nebo i jinde na webu
  6. Marketingové kvízy – dozvíte se něco o svých zákaznících výměnou za něco, co je zajímá

A co můžete ještě zkusit? Seberte nějaká data navíc, např. datum narození výměnou za dárek, preference, zájmy a nebo úmysly.

Kampaně

Nezapomeňte do svého plánu zakomponovat základní čtyři typy kampaní

  1. Newslettery – pravidelná komunikace všeho, co se děje ve vaší firmě jako novinky nebo update informace
  2. Akviziční e-maily – přesvědčte ty, kteří skončí ve vaší databázi, ale z nějakého důvodu nenakoupí
  3. Retenční e-maily – opakovaný nákup jako velmi silná zbraň e-mailingu
  4. Promo e-maily – akce, slevy, výprodeje, dárky a prostě vše akční s jasným CTA a časovým rámcem

Děkuji, že vás zajímá e-mail marketing!

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.