v dnešním newsletteru s vámi nasdílím své poznatky z poslední akce zaměřené výhradně na e-mail marketing E-mail Restart, kde jsem měl i tu čest přednášet a sdílet svůj pohled.
V mé prezentaci na téma: Pokročilá segmentace a automatizace díky business datům jsem se pokusil poukázat hlavně na důležitost dat, na jaká data se zaměřit, jak data sbírat, jak je využívat a jak díky datům vdechnout život novým a zajímavým automatickým kampaním.

Co dalšího mě zaujalo?
Jan Krčmář vytáhl důležitost “Svaté trojice”, tedy základních automatických kampaní: Welcome, Opuštěný košík a ponákupní kampaně, a to jak je pořád a stále spousta jím testovaných e-shopů i společností nevyužívá a jak můžete i těmito automatizacemi předběhnout svou konkurenci.
Karel Holub jako zástupce české, nicméně globální CDP platformy Meiro nám ukázal, jak se zákazníkova identita mění v čase, jak máme každý několik digitálních identit (používáme mobil, počítač, tablet a další zařízení), jak s tím dokáží CDP platformy pracovat, najít vás a např. personalizovat doporučení na produkty v reálném čase.
Kazimír Krysta nám představil, jak mají vypadat správně e-mailové reporty, jaká data sledovat, že je potřeba koukat se na e-mail marketing více holisticky, než slepě vyhodnocovat open-rate a click-rate.
Monika Peštová jakožto zástupce Ecomailu vytáhla nejzajímavější kampaně za rok 2024 a dozvěděli jsme se, že TOP dny jsou den před Black Friday a Black Friday nebo že emotikony stále frčí a že čím je předmět relevantnější, tím je větší šance na to, že uživatel e-mail otevře.
Jan Baštýř, CEO Targita se podělil o to, jak využití nákupních dat, jako byly v jeho případě data z nákupu dětského oblečení a jak se tato data dají využít pro následné automatizace a kampaně cílené na rodiče a dětské produkty právě ve správnou chvíli, když dítě roste.
Jakub Olexa, na konec celého programu přišel zakladatel nástroje Mailkit a rozpovídal se o tom, jak open-rate a click-rate jsou jen čísla, na která bychom absolutně neměli spoléhat. Velkou část této hodnoty totiž tvoří různí boti, ať už je to Apple, který na pozadí otevírá e-maily a nebo různé bezpečnostní mechanizmy.

Za sebe bych to celkově shrnul tím, že důležitost práce s daty je pro moderní a úspěšný e-mailing nezbytná. I proto je důležité nespoléhat jen na OR a CTR, ale sledovat i jiné, např. ekonomické metriky a že někdy mohou fungovat i kampaně, které působí zcela normálně, ale na pozadí je logika, personalizace a segmentace, která jim dává něco víc.
Co jsem také pozoroval a na čem se i má prezentace shoduje s ostatními kolegy je to, že spousta e-shopů a podnikatelů nevyužívá všechna data, která mají k dispozici, neřeší jejich kvalitu a sledují pouze OR a CTR. Takže pokud to dělat budete, budete zase o krok před svou konkurencí.