Nejdřív vás chci přivítat v novém roce a popřát vám hodně úspěchů s e-mail marketingem i mimo něj. Já vím, trochu pozdě, ale lepší než vůbec 😁
V dnešním newsletteru se podíváme na to, jak můžete začít efektivně nový rok s e-mailingem, aby byl ještě lepší. A ten, kdo to dočte až na konec, dostane dárek 🎁.
Podíváme se na:
- Checklist
- Plánování a strategie
- Růst databáze
- Kampaně
Checklist e-mail marketingu a co kontrolovat
Jako první doporučuji svůj malý checklist aktivit, na které se zaměřit. Nemusí to být jen na začátku roku, můžete to kontrolovat průběžně.
Kontrola a čištění databáze:
✔️ Najděte TOP zákazníky – najděte své nejlepší zákazníky např. pomocí CLV nebo aktivity v kampaních
✔️ Identifikace neaktivních kontaktů – kolik lidí neotevřelo ani jeden e-mail v 2024 → neaktivní
✔️ Odstranění problémových adres (hard bounce, soft bounce, spam označení) → odstranit
Revize obsahu a automatizací:
✔️ Aktualizace textů a vizuálů v automatizovaných kampaních
✔️ Analýza úspěšnosti – identifikace TOP kampaní v 2024, dnů a časů odeslání
✔️ Vylepšení newsletterových šablon
✔️ Kontrola aktuálnosti (patička, odkazy, formuláře, data, fotky)
✔️ Ověření funkčnosti sběru kontaktů a distribuce slevových kódů
Plánování a strategie
Zastavte se na chvilku a zamyslete se nad strategickými cíli pro nadcházející období. Využijte data z předchozího období a zkuste najít nové způsoby a možnosti využití e-mailingu pro svůj prospěch, a to obsahuje:
✅ Implementace nových automatizačních scénářů
✅ Rozvoj segmentace a tvorba cíleného obsahu
✅ Rozšíření stávajících automatizací
✅ Opakování úspěšných kampaní
✅ Automatizace osvědčených kampaní
Růst databáze
Důležitost vlastní databáze by měla být jednou z priorit každého marketéra i podnikatele. Vlastní databáze vám dává možnosti, které ostatní marketingové kanály nemají. Zamyslete se nad investicí do růstu, protože jak říkám já:
Lukáš Hertl: “Vlastní databáze je nejvíc!”

Databáze stárnou, to je fakt. Bez nových kontaktů nemůže existovat úspěšný e-mail marketing, jak se můžete dočíst v mé knize 📗 Úspěšný e-mail marketing, která je právě v předprodeji.
💣 Nakopněte růst své databáze hned od začátku roku:
- Leadmagenty – ebooky, návody, šablony, testery
- Promo nabídky – dárky, 2+1, výprodej, kódy
- Sociální sítě – sběr pomocí Manychat, odkaz v BIO a popisku
- Pop-up okna – výměna emailu za něco jako doprava zdarma, sleva, dárek
- Sbírejte kontakty v košíku a nebo i jinde na webu
- Marketingové kvízy – dozvíte se něco o svých zákaznících výměnou za něco, co je zajímá
A co můžete ještě zkusit? Seberte nějaká data navíc, např. datum narození výměnou za dárek, preference, zájmy a nebo úmysly.
Kampaně
Nezapomeňte do svého plánu zakomponovat základní čtyři typy kampaní
- Newslettery – pravidelná komunikace všeho, co se děje ve vaší firmě jako novinky nebo update informace
- Akviziční e-maily – přesvědčte ty, kteří skončí ve vaší databázi, ale z nějakého důvodu nenakoupí
- Retenční e-maily – opakovaný nákup jako velmi silná zbraň e-mailingu
- Promo e-maily – akce, slevy, výprodeje, dárky a prostě vše akční s jasným CTA a časovým rámcem
Děkuji, že vás zajímá e-mail marketing!