Hned na začátek, žádné kódování šablony v HTML. Tato příprava je dnes opravdu přežitek. Dnešní nástroje na e-mail marketing mají tzv. Drag&Drop editor šablon, kde můžete jednoduchým způsobem přetahovat bloky, jako jsou nadpis, text, obrázek, tlačítko a cokoli, s čím se u e-mailů setkáváme.
Spousta nástrojů má také předpřipravené šablony. Nebo se pro přípravu můžete inspirovat na internetu anebo se podívejte na databází newsletterů značek z celého světa na milled.com.
Pokud chcete mít tedy funkční a fungující šablonu, zaměřte se tyto body:
Layout
Layout šablony si představte jako jednoduchou tabulku, která se skládá ze sloupců a v těch sloupcích jsou buňky. Buňky plníte např. textem nebo obrázkem.
Layout můžeme rozdělit na 2 typy:
- jednosloupcový
- vícesloupcový
Doporučuji vyzkoušet obě možnosti, obsah e-mailu navíc můžete i jednoduše A/B testovat.

Struktura
Jednoduchá a čistá struktura pomáhá uživateli rychle číst a pochopit e-mail. Použijte barvy, oddělovače a whitespace (rozestupy). A myslete na mobilní zařízení!
Využití různých velikostí fontů pro H1, H2, H3 pomáhá uživateli vytvářet optické kotvy a nacházet rychle relevantní informace.

Typografie
E-mail není Word dokument ani webová stránka, většinou nástroje omezují množství fontů na základní minimum “bezpečných fontů” z rodiny serif a sant-serif.
- Minimální velikost fontu 14 px
- Ideální je zarovnání odstavce, který má více jak 3 řádky doleva
- Výška řádku odstavce 1.5 – 2
Nedávejte malé texty do obrázků, vaši zákazníci vám poděkují.
Obrázky
Obrázky jsou v e-mailu velmi důležité, pomáhají vytvářet optické kotvy, rozdělovat sdělení a více zaujmou uživatele.
- Pro statické obrázky, bannery používejte formát JPG nebo PNG s šířkou min 600px
- Všechny obrázky v e-mailu by neměly být dohromady větší než 2MB
- Vyzkoušejte GIFy
- Použijte nástroje na kompresi obrázků (TinyJPG.com)
- Využijte ikony např. pro benefity
Mobile first
Možná z mobilu nenakoupí, ale e-mail si na něm pravděpodobně otevřou. Z průzkumu spol. Adestra v r. 2019 vyšlo, že až 60 % e-mailů se otevře na mobilu.
Při mobile-friendly e-mailu myslete na:
- jednoduchý layout – ideálně jednosloupcový
- čitelnost – velikosti písma textu min. 14px
- dostatečná velikost obrázků (600px na šířku)
- vyvarujte se používání textu přímo v obrázcích
- KONTROLUJTE – pošlete si náhled a podívejte se na mobilu!

Dark mode
Tmavé prostředí je dnes součástí většiny zařízení a aplikací. Každá aplikace a zařízení se trochu liší v tom, jak e-mail zobrazují. Doporučuji e-maily před odesláním otestovat na mobilním zařízení se zapnutým tmavým režimem.
- nepoužívejte průhledné pozadí u loga nebo jiných grafických prvků
- přidejte tzv. overlay – bílé obtažení loga nebo grafického prvku
- vyvarujte se použití černé barvy pro ikony, CTA nebo grafické prvky

First fold
Je jinými slovy oblast, která se zobrazí hned jako první, když někdo e-mail otevře. Tato oblast je jiná na mobilu a na PC. Doporučuji se podívat, jak se e-mail zobrazuje na jednotlivých zařízeních.
Ideálně by ve first fold mělo být:
- Nadpis – hook
- CTA (call-to-action)
- banner – obrázek

Vyzkoušejte tipy v dalším e-mailu a dejte mi vědět.