E-mail marketing není raketová věda a přesto se dá nasekat spousta chyb. V dnešním newsletteru se podíváme na ty, které často potkávám a na jejich rychlé řešení.
1/ Slabý předmět
Nevěnujete dostatečnou energii přípravě předmětu. Předmět je to první, co uživatel vidí a rozhoduje se, jestli na e-mail vůbec klikne.
Ideální délka předmětu je okolo 7-9 slov, ale testujte krátké i dlouhé předměty.
Předmět musí být navázaný na obsah e-mailu. Vyzkoušejte čísla, znaky nebo emoji.
Vyvarujte se také zavádějícím předmětům jako jsou písmena FWD na začátku.
2/ Zapomíná se na preview text
Preview text je text, který se zobrazuje hned za předmětem e-mailové zprávy.
Využijte tento text jako svůj DRUHÝ PŘEDMĚT. Máte na to cca 90 znaků a ideálně s ním rozšiřte svůj předmět. Pokud ho nenapíšete, přicházíte o další text, který si může váš zákazník přečíst dříve, než otevře e-mail.
3/ Obrázky a texty
Pokud složíte celý e-mail z obrázků, možná to vypadá pěkně, ale co když si uživatel nenačte obrázky? Co když má pomalé připojení? Funguje váš e-mail?
Jednoduché doporučení – alespoň 50 % textu v každém e-mailu, a když obrázky, tak co nejmenší a bez vložených textů. Nezapomeňte obrázky komprimovat před vložením do e-mailu, ať jsou co nejmenší.
💡 Tip: Vyzkoušejte jen textové e-maily, které působí více osobněji.
4/ Nepoužívá se segmentace
Nejhorší zkušeností je, když obdržíte e-mail se slevou na zboží, které jste si právě objednali.
Pracujte se základní segmentací (muži/ženy, nakoupili/nenakoupili, lokalita). Odebírejte zákazníky, kteří zrovna nakoupili a třeba na 2 týdny jim dejte pauzu, pokud posíláte pravidelně ve větší frekvenci. Každý zákazník je jiný a správná segmentace buduje lepší pevnější vztahy s nimi.
5/ Zobrazení na mobilu
Šablona nebo její obsah se špatně zalamují na mobilu. Chybí odsazení od krajů, obrázky jsou moc velké, tlačítka jsou pro kliknutí prstem moc malá, nebo je v e-mailu moc produktů a každý na jednom řádku. Před odesláním e-mailu si zobrazení na mobilu otestujte a to i včetně zobrazení předmětu a odesílatele.
6/ Nedělá se A/B testování
Nevyužívání A/B testování jako prostředku k optimalizaci e-mailingu je chyba.
Víte například, jaký předmět je lepší? Díky A/B testování si můžete ověřit spousty hypotéz. A/B testovat můžete obsah, formu, tonalitu, personalizaci, čas nebo frekvenci.
7/ Nevyužívá se automatizace
Automatizace je určitá forma personalizace a díky ní jste schopni přivítat nové kontakty v databázi, popřát k svátku, doporučit další relevantní produkty, ozvat se po delší době nebo třeba jen poslat poslední článek na blogu. Automatizace může být váš obchodní nástroj, který pracuje 24/7 a nikdy nespí. Pokud nevyužíváte automatické kampaně připravujete se o nemalou část potenciálu výkonu svého e-mailingu.
8/ Nedostatečná výzva k akci
Špatná, nejasná a nebo moc komplikovaná výzva k akci, může být zásadně ovlivnit výsledek kampaní. Vyzkoušejte alternativní prodejní taktiky mimo slevy: Produktové balíčky, BOGO (koupit jeden, dostat jeden zdarma), kredit v obchodě, soutěže, cashback, VIP programy atd.