Jak vyřešit nejčastější chyby v e-mail marketingu

Od slabých předmětů, které nikdo nechce otevřít, přes zapomenuté preview texty až po chybějící segmentaci zákazníků - každá z těchto chyb vás může stát tisíce korun v promeškané tržbě. Některé jsou banální, jiné vyžadují trochu více práce, ale všechny mají jedno společné: dají se snadno vyřešit, když víte jak na to.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

E-mail marketing není raketová věda a přesto se dá nasekat spousta chyb. V dnešním newsletteru se podíváme na ty, které často potkávám a na jejich rychlé řešení.

1/ Slabý předmět

Nevěnujete dostatečnou energii přípravě předmětu. Předmět je to první, co uživatel vidí a rozhoduje se, jestli na e-mail vůbec klikne.

Ideální délka předmětu je okolo 7-9 slov, ale testujte krátké i dlouhé předměty.

Předmět musí být navázaný na obsah e-mailu. Vyzkoušejte čísla, znaky nebo emoji.

Vyvarujte se také zavádějícím předmětům jako jsou písmena FWD na začátku.

2/ Zapomíná se na preview text

Preview text je text, který se zobrazuje hned za předmětem e-mailové zprávy.

Využijte tento text jako svůj DRUHÝ PŘEDMĚT. Máte na to cca 90 znaků a ideálně s ním rozšiřte svůj předmět. Pokud ho nenapíšete, přicházíte o další text, který si může váš zákazník přečíst dříve, než otevře e-mail.

 

3/ Obrázky a texty

Pokud složíte celý e-mail z obrázků, možná to vypadá pěkně, ale co když si uživatel nenačte obrázky? Co když má pomalé připojení? Funguje váš e-mail?

Jednoduché doporučení – alespoň 50 % textu v každém e-mailu, a když obrázky, tak co nejmenší a bez vložených textů. Nezapomeňte obrázky komprimovat před vložením do e-mailu, ať jsou co nejmenší.

💡 Tip: Vyzkoušejte jen textové e-maily, které působí více osobněji.

 

4/ Nepoužívá se segmentace

Nejhorší zkušeností je, když obdržíte e-mail se slevou na zboží, které jste si právě objednali.

Pracujte se základní segmentací (muži/ženy, nakoupili/nenakoupili, lokalita). Odebírejte zákazníky, kteří zrovna nakoupili a třeba na 2 týdny jim dejte pauzu, pokud posíláte pravidelně ve větší frekvenci. Každý zákazník je jiný a správná segmentace buduje lepší pevnější vztahy s nimi.

 

5/ Zobrazení na mobilu

Šablona nebo její obsah se špatně zalamují na mobilu. Chybí odsazení od krajů, obrázky jsou moc velké, tlačítka jsou pro kliknutí prstem moc malá, nebo je v e-mailu moc produktů a každý na jednom řádku. Před odesláním e-mailu si zobrazení na mobilu otestujte a to i včetně zobrazení předmětu a odesílatele.

 

6/ Nedělá se A/B testování

Nevyužívání A/B testování jako prostředku k optimalizaci e-mailingu je chyba.

Víte například, jaký předmět je lepší? Díky A/B testování si můžete ověřit spousty hypotéz. A/B testovat můžete obsah, formu, tonalitu, personalizaci, čas nebo frekvenci.

 

7/ Nevyužívá se automatizace

Automatizace je určitá forma personalizace a díky ní jste schopni přivítat nové kontakty v databázi, popřát k svátku, doporučit další relevantní produkty, ozvat se po delší době nebo třeba jen poslat poslední článek na blogu. Automatizace může být váš obchodní nástroj, který pracuje 24/7 a nikdy nespí. Pokud nevyužíváte automatické kampaně připravujete se o nemalou část potenciálu výkonu svého e-mailingu.

 

8/ Nedostatečná výzva k akci

Špatná, nejasná a nebo moc komplikovaná výzva k akci, může být zásadně ovlivnit výsledek kampaní. Vyzkoušejte alternativní prodejní taktiky mimo slevy: Produktové balíčky, BOGO (koupit jeden, dostat jeden zdarma), kredit v obchodě, soutěže, cashback, VIP programy atd.

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.