Jak vytvořit pop-upy, které budují databázi a neotravují

Jedni je milují a druzí nenávidí. Ano, dnes bude řeč o pop-up oknech. Já jsem zastánce této strategie, a to jednoduše, protože mně a mým klientům pop-up okna vygenerovala tisíce a tisíce kontaktů do databáze a jak je známo, když roste databáze, roste i výkon e-mail marketingu.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

Jak tvořit e-mailové pop-upy, které lidé milují (a konvertují)

Samozřejmě je pravda, že špatně nastavený pop-up může návštěvníky jen naštvat, a proto jsem si pro dnešní newsletter připravil 6 tipů, jak se s pop-up oknem vypořádat, když už se rozhodnete do něj jít.

A pokud byste pořád váhali, tak proč se vlastně do pop-up okna pustit?

  1. Konverzní poměr se pohybuje mezi 2-4 %, záleží na pobídce, grafice a nastavení
  2. Velmi často velkou část návštěvnosti platíte (Google Ads, Meta) – všichni nejsou připraveni nakoupit, díky pop-up oknu můžete sebrat jejich e-mail a oni si tak mohou odložit nákup třeba na později
  3. Je to velmi jednoduchá a funkční technika, jak zajistíte růst své databáze
  4. Navázané automatizace jsou často velmi výkonné
  5. Je to způsob jak navázat první kontakt i s těmi, co zrovna nenakoupí

A tady 6 best practices tvorby pop-up oken:

emailová pop-up okna

1. Nabídněte jasnou a atraktivní hodnotu

Nečekejte, že lidé zanechají svůj e-mail jen tak. Dejte jim dobrý důvod – něco, co má pro ně okamžitou hodnotu. Pracujte s motivací a nemusí to být jen sleva.

Příklady nabídky:

  • Sleva 10 % na první nákup
  • Doprava zdarma při první objednávce
  • Přístup k exkluzivnímu obsahu nebo e-booku
  • Vstup do VIP klubu s přednostními novinkami a akcemi
  • Získejte dárek ke svému prvnímu nákupu

Tip:

Ujistěte se, že nabídka odpovídá tomu, co váš návštěvník hledá. Pokud prodáváte prémiové produkty, raději nabídněte exkluzivní výhodu než pouhou slevu.

2. Vyberte správný okamžik pro zobrazení

Časování je klíčové. Pokud zobrazíte pop-up hned po načtení stránky, návštěvník často ani nestihne zjistit, kdo jste a navíc se strašně často stane, že se pop-up zobrazí spolu s cookies lištou nebo web push notifikacemi.

Lepší strategie:

  • Zobrazit pop-up po načtení druhé stránky
  • Zobrazit pop-up až po určitém čase (např. 30 sekund)
  • Aktivovat při 50 % scrollování stránky
  • Zobrazit při známkách odchodu (tzv.: exit-intent pop-up)

Tip:

Pop-up standardně zobrazujeme novým/neznámým návštěvníkům. Ale pokročilé nástroje jako je mailingový nástroj Klaviyo nebo pop-up a gamifikační nástroj Mailocator dokáží cílit na konkrétní uživatele, kteří např. přichází z Google Ads a zobrazovat jim jiný pop-up s jinou nabídkou. Jiný pop-up můžete také zobrazovat těm, co přijdou a těm, co odcházejí.

3. V jednoduchosti je síla

Čím víc polí musí návštěvník vyplnit, tím menší je šance, že formulář odešle. Základní pravidlo: méně je více.

📝 Ideální minimální informace:

  • E-mailová adresa
  • (Volitelně) křestní jméno pro personalizaci

💡 Pro tip:

Pop-up okna se dají skvěle využít pro sběr tzv. Zero-party data, nebo preferencí. Ideální je mít více krokový formulář a v prvním kroku zobrazit jen e-mail a v druhém i další doplňující informace. Lepší nástroje umožňují i A/B testování, kde se tyto věcí dají testovat.

4. Přizpůsobte design pop-upu brandu

Pop-up by měl vizuálně zapadnout do designu vašeho webu. Pokud působí cize nebo příliš agresivně, narušuje zážitek návštěvníka, ale zároveň by měl být dobře rozeznatelný od okolního obsahu.

Doporučení:

  • Použijte stejné fonty, barvy a styl jako vaše značka
  • Ujistěte se, že pop-up nepřekrývá důležitý obsah
  • Přidejte viditelné a snadno dostupné tlačítko pro zavření
  • Jasné a dobře viditelné CTA je základ

5. Optimalizujte pop-up pro mobily

Většina návštěv dnes přichází z mobilních zařízení (někdy až 80 %). Špatně optimalizovaný pop-up na mobilu, nebo žádný může znamenat ztrátu potenciálního kontaktu.

Checklist pro mobilní pop-upy:

  • Pop-up by neměl zabrat více jak 30 % mobilní obrazovky
  • Text musí být čitelný bez zoomování
  • Zavírací křížek musí být snadno kliknutelný prstem

6. Testujte, analyzujte a optimalizujte

Úspěšné pop-upy nevzniknou na první dobrou. A/B testování různých variant je klíčem k neustálému zlepšování, to platí u e-mailingu celkově a u pop-up oken také.

Co testovat:

  • Celou pobídku – 10 % nebo 100 Kč
  • Návrh a umístění pop-upu – přes celou stránku, vlevo a vpravo nebo na jakých LP
  • Načasování a spouštěcí podmínky – na druhé stránce nebo stačí exit-int

Analyzujte metriku konverzního poměru okna.

Shrnutí

Dobře nastavený pop-up je mocný nástroj pro růst databáze a to bez nutnosti drahých reklamních kampaní. Jednoduše pracujete s návštěvností, kterou už máte.

Klíčem je nabídnout hodnotu, správně načasovat zobrazení, udržet formulář jednoduchý a zkoušet a testovat různé podoby a nabídky.

Chcete pomoct s akviziční strategií? Domluvte si semnou schůzku a společně něco vymyslíme.

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.