Nakopněte open-rate díky preview textu

Preview text je váš "druhý předmět" – dalších 90+ znaků, které můžete využít k zvýšení open-rate. Přesto ho používá jen 34 % e-mailů. Ukážu vám, jak napsat preview text, který skutečně funguje.

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.

éma dnešního newsletteru je takový detail, který prokazatelně zvedá výkon vašeho e-mailingu a přesto je jeho potenciál velmi často nenaplněný, řeč bude o preview textu:

  • Co to je preview text
  • Proč je důležitý
  • Jak napsat skvělý preview text
  • A také se koukneme na konkrétní ukázky

Co je to preview text

Preview text, subheader nebo někdy preheader je text, který se zobrazuje hned za předmětem e-mailové zprávy ve schránce prohlížené pošty, to znamená, že ho příjemce vidí ještě předtím, než e-mail otevře.

Tento krátký text může být snadno upraven tak, aby zlepšil zapojení příjemců. Většina nástrojů na rozesílku marketingových e-mailů (ESP) umožňuje upravit náhledový text pro každou kampaň.

Až překvapivě často můžete hned za předmětem narazit na text „Zobrazit newsletter v prohlížeči“ nebo něco podobného. Je to z toho důvodu, že odesílatel e-mailu má v šabloně zpráv tento text jako úplně první obsah.

Z velkého průzkumu sedmi miliard odeslaných e-mailů v roce 2022 společnosti GetResponse dokonce vyšlo, že pouze 34 % e-mailů používá preview text. To je skvělá příležitost pro vás, tak ji nepropásněte a tento prostor využijte pro originální rozšíření předmětu.

Preview text v emailových kampaních

Proč je to důležité?

Psaní efektivního náhledového textu je zásadní, protože slouží jako rozšíření předmětu e-mailu, poskytuje další kontext a láká příjemce k otevření e-mailu. Náhledový text pomáhá zlepšit míru otevření tím, že vzbuzuje zvědavost a nabízí náhled na obsah e-mailu. Zlepšuje také uživatelský zážitek tím, že shrnuje klíčové sdělení e-mailu, což zvyšuje pravděpodobnost, že bude e-mail přečten a příjemce na něj bude reagovat. Dobře napsaný preview text může významně ovlivnit úspěch e-mailové kampaně.

Pro vás je preview text dalších 90 a více znaků. Tento text se také zobrazuje u každého prohlížeče a zařízení jinak, které zvedají open-rate vašich e-mailů.

Celosvětově se míra otevření (open-rate) newsletterů pohybuje okolo 18 %. Poměrně nízké číslo je způsobeno do jisté míry tím, jak jsou uživatelé e-maily zahlceni. To je další důvod navíc, proč byste se měli snažit, aby vaše e-maily vystupovaly z řady.

Tipy pro efektivní psaní preview textu

  • Ujistěte se, že náhledový text je stručný a přidává hodnotu k předmětu e-mailu.
  • Znění předmětu rozšiřujte, neopakujte!
  • Vyzkoušejte použít personalizaci v preview textu
  • Přizpůsobte náhledový text jednotlivým segmentům, aby se zvýšilo jejich zapojení.
  • Kontrolujte náhledový text, aby se zobrazoval správně na různých e-mailových klientech a zařízeních
  • Zkuste použít emoji, ale nepřehánějte to pokud už je v předmětu
  • Když A/B testujete předmět, nezapomeňte tomu přizpůsobit i preview text tak, aby dával smysl pro obě verze předmětu
  • Preview text nezapomeň ukončit tečkou, otazníkem, vykřičníkem nebo emoji

A jak může taková kombinace předmětu a preview textu vypadat?

Předmět: O tuhle nabídku nechceš přijít 🔥

Preview text: Dnes máš poslední možnost využít unikátní slevy.

Předmět: Objevte tajemství úspěšného marketingu

Preview text: “Získejte zdarma e-book plný strategií, které vám pomohou zvýšit prodeje.

Předmět: Udělejte svůj domov útulnějším 🏡

Preview text: Inspirace a tipy na dekorace, které si zamilujete.

Předmět: Vaše léto plné zábavy začíná zde

Preview text: Objevte nejlepší destinace a aktivity na letní dovolenou.

🙏 prosím, nezapomeňte ve svém dalším newsletteru na preview text, vyzkoušejte tipy a dejte mi vědět, když budete sledovat vyšší open-rate.

Lukáš Hertl, specialista na e-mailový marketing

Lukáš Hertl

💌 E-mail marketing nadšenec

💬 Spojte se semnou na Instagramu a Linkedinu

Další newslettery

Přihlaste se k mému newsletteru zdarma

Registrujte se do mého newsletteru a získejte každou neděli e-mail plný přesně takových tipů, know-how a informací pro váš lepší e-mail marketing a ecommerce.