Nikdo nemá čas, takže dnes v rychlosti 25 tipů k e-mail marketingu, které nahradí kurzy a školení za tisíce 😉
- Předmět a preview text jsou výzva k otevření, obsah ke kliknutí a landing page prodává.
- Lidem se líbí, když vidí své jméno v e-mailech. Když to jde, personalizujte.
- Interakce prospívá reputaci domény. motivujte k odpovědím na e-mail a kliknutí.
- Design e-mailu je důležitý, ale copywriting a nabídka jsou 10× důležitější.
- Před odesláním si vždycky pošlete test – zkontrolujte odkazy, mobilní zařízení a zobrazení.
- Sledujte a analyzujte data, pak je využijte pro zlepšení a optimalizaci. Na začátku stačí základní metriky: open-rate, click-rate, odhlášení a konverze.
- Automatizujte: opuštěný košík, opuštěné prohlížení, nákup po nákupu a uvítací newsletter.
- Věnujte se předmětům, použijte otázky, začátky příběhů, vzbuďte zvědavost a zájem.
- Cca 60 % příjemců čte e-maily na mobilu. Ujistěte se, že je máte optimalizované i pro dark-mode.
- Testujte vše. Předměty, pop-up okna, obsah. Čím více testujete, tím více optimalizujete.
- Nezapomínejte na preview text. Je to dalších 60 znaků pro rozšíření předmětu.
- 95 % nebo více obchodů může využít pop-up okno. Je to způsob, jak generovat leady.
- Neposílejte jen promo nabídky. Zařaďte do svých e-mailů i hodnotný obsah, novinky, tipy, příběhy.
- Segmentujte podle toho, kdo si co koupil, jak často lidé otevírají e-maily. Pak posílejte přizpůsobené zprávy.
- Když se někdo odhlásí, nic si z toho nedělejte. Pokud to není moc, vše je v pořádku.
- Udělejte své šablony hravé. Využijte gify, odpočty nebo jiné dynamické prvky.
- Dívejte se na e-mailing a na své zákazníky z dlouhodobého pohledu. Nejsou to chodící peněženky.
- Všechny e-maily nemusí být prodejní. Vyzkoušejte kombinaci prodeje a hodnoty.
- Nepoužívejte zakázaná slova a znaky v předmětech. Jsou to !,$,€ a další.
- Odměňujte své top zákazníky speciální a exklusivní nabídkou. Zkuste s nimi komunikovat jiným způsobem, ocení to.
- Sledujte konkurenci – přihlaste se k odběru jejich newsletteru, registrujte se do klubu, klikejte na e-maily a sledujte jaké e-maily vám přijdou.
- Upravte tonalitu podle své značky – je osobní, přátelská, vážná? Vyžijte to v předmětech, ale i odesílateli.
- Nevzdávejte to po prvním měsíci nebo dvou. E-mailing je růstový nástroj a dlouhodobá investice.
- E-mail v tom není sám. Vylepšete své landing page a zapojte i další kanály.
- Segmentace nezachrání všechno. Zkuste se zaměřit na základní segmenty, ale aby to dávalo smysl, musíte připravovat opravdu odlišný obsah.
Vyzkoušejte tipy a dejte mi vědět, jak roste váš e-mailing.